Rabu, 11 November 2015

Common Valerian - Penyembuhan The Sifat Of The Herb Terbongkar (Bahagian 2)

Common Valerian - Penyembuhan The Sifat Of The Herb Terbongkar (Bahagian 2)

Artikel ini berkaitan dengan sifat-sifat penyembuhan valerian biasa. Ia juga mengandungi garis panduan yang berguna mengenai cara untuk menggunakan herba ini untuk merawat pelbagai masalah kesihatan dan penyakit.

Herba ini digunakan untuk berurusan dengan epilepsi, sakit kepala dan hyperthyreosis (kelenjar tiroid menghasilkan terlalu banyak hormon). Di samping itu, ia terbukti untuk melegakan sakit perut.
Ubat Valerian terbukti sangat membantu apabila berurusan dengan kekejangan, sakit perut usus, sakit reumatik, dysmenorrhoea (gangguan kitaran haid), stenocardia, tekanan darah tinggi peringkat awal dan penyakit hati. Dos adalah individu bergantung kepada keunikan tubuh anda. Penggunaan herba ini mungkin menyebabkan pelbagai kesan sampingan. Oleh itu, anda perlu berbincang dengan doktor anda sebelum menggunakan herba. Terdapat pelbagai resipi bagaimana untuk membuat merebus. Sebagai contoh, tanamkan 2.5 sudu serbuk akar dengan segelas air. Ambil 2-3 sudu besar merebus setengah jam selepas makan. Dos untuk kanak-kanak bergantung kepada umur - si kecil perlu mengambil tidak lebih daripada satu sudu teh merebus, manakala kanak-kanak lebih tua boleh mengambil satu sudu ubat 3-4 kali sehari. Anda perlu menggunakan 20-30 titik berwarna 3-4 kali sehari. Anak anda boleh mempunyai bilangan titisan yang sama dengan umur / beliau.
Tanamkan akar valerian dengan vodka dan menggunakan berwarna untuk menggosok kawasan yang pedih.
Penyerapan dan merebus boleh digunakan untuk memberi enema. Tanamkan 1-1,5 sudu akar dengan segelas air dan menggunakan merebus untuk satu prosedur. Ia adalah besar sakit-pembunuh. Di samping itu, ubat yang mempunyai tindakan ubat cacing. Anda boleh menggunakannya dalam kes cirit-birit, kekejangan di kawasan pundi kencing, kekejangan rahim dan sakit perut yang lebih rendah.
Penggunaan Berkekalan herba dan berlebihan padanya mungkin menyebabkan rasa mengantuk, kemurungan, dan menurun keupayaan fizikal dan mental. Pengambilan dalam kuantiti yang banyak kilang mungkin menyebabkan gangguan pencernaan, mual, sakit kepala, kebimbangan, kerengsaan dan gangguan jantung. Masalah-masalah ini hilang sebaik sahaja anda mengurangkan dos atau berhenti menggunakan herba ini.
Valerian digunakan secara meluas dalam pelbagai bentuk. Anda boleh menggunakan serbuk yang diperbuat daripada akar, teh, infusi, merebus, berwarna, pelbagai ekstrak dan ubat sebatian yang mengandungi akar valerian atau bahan-bahan aktif mereka. Herba ini telah diubah kesan pada badan anda. Oleh itu, anda perlu menggunakannya dengan berhati-hati dan hanya di bawah pengawasan doktor. Anda tegas harus mematuhi dos yang dinyatakan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar