Rabu, 11 November 2015

Adakah Himalayan Salt Bad Untuk Anda?

Adakah Himalayan Salt Bad Untuk Anda?

Apakah Salt?

Ini adalah agak satu soalan yang mudah untuk menjawab: Garam biasa atau natrium klorida, adalah sebatian kimia NaCl. Garam adalah produk semulajadi dan boleh didapati di banyak tempat di dunia dalam bentuk. Garam boleh didapati di permukaan bumi dan di bawahnya dan juga di laut. Ia mungkin menarik minat anda untuk mengetahui garam yang juga boleh didapati di Marikh dan kadang-kadang meteorit garam melanda bumi dari angkasa lepas. Garam adalah sangat penting kepada kami dan telah selama berabad-abad. Ini boleh dibuktikan oleh alam semula jadi yang dengan perkataan yang datang dari sal Latin, yang bermaksud garam. Perkataan bahasa Inggeris 'gaji' yang letih sehingga garam hakikat pernah mata wang, yang bermaksud orang telah dibayar bagi barang atau perkhidmatan dalam garam misalnya, tentera Rom adalah sebahagian dibayar dengan garam.

Garam diperlukan untuk mengekalkan dan melaksanakan beberapa fungsi penting. Garam contoh adalah sebahagian penting daripada sistem yang mengekalkan sel-sel darah cecair dan juga digunakan untuk menghantar maklumat penting kepada otot dan saraf. Garam boleh didapati bekerja keras dalam usus kecil kami, mengambil nutrien sebagai makanan kita sedang dicerna. Salah satu faktor yang sangat penting tentang garam dan itu adalah bahawa badan kita tidak boleh membuat garam oleh diri, bermakna kita perlu pengambilan garam, walaupun badan kita secara rutin piawaian berapa banyak garam terdapat pada mana satu masa. Sebagai contoh jika anda mempunyai terlalu banyak garam anda akan berasa sangat dahaga dan merasai keperluan untuk minum banyak air. Melakukan ini mempercepatkan pembasmian garam melalui buah pinggang.

Adakah semua garam yang sama?

Mari kita hadapi itu, sebahagian besar daripada kita menggunakan terlalu banyak garam, selepas semua cip tidak sama tanpa garam. Dan kita tahu bahawa terlalu banyak garam, antara lain, akan meningkatkan risiko penyakit jantung secara mendadak. Ia benar-benar cukup jelas, mengurangkan jumlah natrium klorida yang anda makan. Terdapat, juga, pertimbangan lain dan itu adalah bahawa tidak semua garam adalah sama. Ada barang-barang putih yang duduk di atas meja semua orang, tetapi itu bukan segala-galanya. Terdapat banyak sumber yang berbeza barangan putih dan ia adalah bahawa, yang menentukan fakta sama ada garam adalah baik untuk anda atau tidak. Di bawah ini kita meneroka beberapa pelbagai jenis garam kini boleh didapati di rak-rak kedai kami untuk melihat yang adalah yang terbaik.

Sebahagian besar daripada kita pergi ke kedai sudut dan membeli natrium klorida ("barangan putih" biasa) dan berfikir tidak lebih dari itu Apa yang kita tidak sedar ialah bahawa "barangan putih" ditapis (sama seperti gula) dan inilah yang boleh memberikan risiko kesihatan, batu karang menjadi salah satu daripada mereka. Di utama, garam datang dari laut. di mana ia mungkin telah ditetapkan berjuta-juta tahun dahulu dalam deposit air garam. Kini garam biasa anda dari kedai sudut itu diambil daripada sumber-sumber semula jadi. dan dipanaskan sehingga 1200 M, dan dalam berbuat demikian, kebanyakan unsur-unsur semula jadi dikeluarkan. Jadi garam biasa anda berakhir menjadi natrium klorida kimia, manakala garam biasa mempunyai sehingga 84 mineral semula jadi di dalamnya.

Kita semua tahu badan kita mengidamkan garam. Ini adalah kerana hakikat bahawa darah kita sebenarnya mengandungi garam 0.9%, yang mengekalkan keseimbangan sodium di seluruh badan anda. Lebih atau kurang setiap sistem dalam badan anda akan menggunakan garam untuk membuat ia bekerja, sebab itu garam adalah sangat penting dan itulah sebabnya orang yang digunakan untuk dibayar dalam garam; kerana mereka memerlukannya. Ia adalah disyorkan bahawa kita mengambil di 500 mg. natrium sehari untuk mengekalkan kesihatan yang baik. Sudah tentu boleh ini berbeza agak sedikit, bergantung kepada orang-orang yang membentuk dan rutin harian. Jika anda tinggal di Artic anda akan memerlukan garam kurang jika anda tinggal di Uganda, misalnya.

Apabila anda menggunakan garam biasa, anda membina edema berasid terlalu banyak, yang terlalu banyak cecair dalam tisu badan. Itulah alasan bahawa doktor anda akan memberitahu anda untuk mengelakkan garam. Tanpa pergi ke detail terlalu banyak: garam racun sistem dan badan anda telah masalah menyingkirkan bahan-bahan dan ini menyebabkan pelbagai masalah dalam pelbagai sistem badan. Tetapi hakikat perkara itu adalah, bahawa anda benar-benar memerlukannya, tetapi rahsia ini adalah bahawa ia mempunyai untuk menjadi yang betul.

Jika anda tidak pernah menggunakan garam yang baik, anda akan benar-benar kagum dengan cita rasa, dunia yang sama sekali berbeza. Juga kesihatan anda akan bertambah baik dengan menggunakan yang baik, semula jadi, garam. Garam yang baik adalah yang sama dengan unsur-unsur yang badan kita dan di lautan primitif dari mana hidupan bermula, intipati kehidupan. Ia adalah satu fakta yang tahu bahawa kimia dan mineral membentuk darah dan cecair badan yang lain adalah sama dengan air laut. Garam yang baik adalah bertapis dan masih mengandungi 84 mineral yang diperlukan untuk tubuh manusia untuk kekal sihat.

Garam Himalaya adalah satu garam, antara lain-lain lagi. Seperti yang telah berkata: Garam baik, boleh menjadi ajaib 'Salt tidak perlu dilucutkan semua mineral kecuali natrium dan klorida. Dan tidak seperti natrium klorida yang anda mencari di meja dapur besar, garam batu bertapis mengandungi lebih daripada 84 mineral yang berbeza dan itu adalah apa yang anda perlukan dalam pengambilan garam harian anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar