Rabu, 11 November 2015

Berhenti menggigit kuku anda

Berhenti menggigit kuku anda

Belajar bagaimana untuk berhenti menggigit kuku anda tidak semudah kerana beberapa orang berfikir. Hanya apabila anda menjadi penggigit kuku yang anda akan memahami kesukaran yang sebenarnya terlibat dalam usaha untuk berhenti menggigit kuku anda.

Sebab-sebab mengapa orang mungkin menggigit kuku mereka:

1- Tekanan

2- Gemuruh

3- atau pada dasarnya kerana ia telah menjadi kebiasaan

Kesan negatif daripada menggigit kuku anda:

1- hujung jari Sore dan mungkin berdarah

2- stubs hodoh di mana kuku anda harus

3- Jangkitan

Jika anda berjaya berhenti menggigit kuku anda anda akan melihat hasil yang hebat cantik tidak lama lagi. Anda tidak lagi akan malu untuk menunjukkan kuku anda di khalayak ramai, anda akan dapat untuk menjaga mereka dan cat mereka dan anda akan berasa lebih baik mengenai diri anda secara umum.

Jadi bagaimana anda boleh berhenti menggigit kuku anda?

1- Menyedari anda mempunyai masalah. Mungkin mengambil beberapa gambar kuku hodoh anda supaya anda boleh membandingkan mereka dari hari ke hari kepada bagaimana ia meningkatkan apabila anda berhenti menggigit kuku anda.

2- Bayangkan diri anda mempunyai kuku yang cantik sihat. Anda juga boleh cuba meletakkan gambar pada dinding anda kuku anda bayangkan bahawa anda akan mempunyai apabila mereka tumbuh semula.

3- Anda boleh mula perlahan jika anda rasa ini akan membantu anda meringankan diri dari menggigit. Anda boleh bertujuan untuk menjimatkan satu paku pada satu masa sehingga akhirnya mereka semua disimpan.

4- Meningkatkan makanan yang mengandungi kalsium dan magnesium. Nutrien ini akan membantu kuku anda tumbuh semula kuat dan sihat.

5- Cuba menolak cuticles anda kembali. Ini adalah yang terbaik dilakukan selepas mandi kerana kulit anda akan lebih lembut itu. Dengan cara ini anda akan memberikan kuku anda bentuk yang lebih baik menjadikan mereka kelihatan lebih menarik. Ini seterusnya boleh memberi motivasi kepada anda untuk berhenti menggigit mereka.

6- Ganti kuku anda menggigit tabiat dengan sesuatu yang lain. Apabila anda terasa ingin sedikit cuba mengetuk jari anda di atas permukaan yang keras atau mungkin menggigit pada beberapa pudina untuk menghalang anda daripada menggigit kuku anda.

7- Mengambil hobi yang akan membuat anda tangan sibuk. Mengait adalah hebat! Ia bukan hanya untuk generasi yang lebih tua sama ada! Ia membantu pastikan tangan anda sibuk apabila duduk melakukan apa-apa seterusnya menjaga tangan anda seperti berada di mulut anda.

8- Simpan fail kuku berguna. Bila-bila masa anda merasa kelebihan bergerigi pada kuku anda memfailkan ke bawah kerana jika anda tidak anda akan menggigit itu.

9- Belai diri anda dengan manicure setiap minggu atau lebih. Ini boleh menjadi ganjaran kecil anda kerana tidak menggigit kuku anda sepanjang minggu. Menggunakan teknik motivasi seperti ini benar-benar boleh bekerja keajaiban.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar