Rabu, 11 November 2015

Bagaimana untuk menghilangkan kudis sejuk cepat dan Cekap

Bagaimana untuk menghilangkan kudis sejuk cepat dan Cekap

Dengan cuaca musim sejuk tidak lama lagi, ia adalah masa untuk memastikan bahawa anda sedang membuat persediaan diri untuk apa yang akan datang. Sesungguhnya aku bermaksud tayar salji, penyodok, dan peniup salji, bukan? Walaupun mereka adalah pasti perkara-perkara penting yang perlu diingat, saya bercakap tentang berlakunya kesihatan yang lebih biasa dan memalukan dipanggil sakit sejuk. Ini jenis luka yang biasa membentuk pada musim gugur dan musim bunga awal bulan lewat kerana perubahan suhu mendadak dan drastik semasa tempoh-tempoh masa. Mereka juga membentuk dengan cara lain juga, jadi saya ingin mengambil sedikit masa di sini dan berbincang dari mana mereka datang dan bagaimana untuk menghilangkan kudis sejuk cepat. Pada pendapat saya terdapat sedikit perkara-perkara yang lebih memalukan daripada yang mempunyai wabak sakit di depan pejabat Krismas parti.

Sebagai permulaan, ramai daripada anda pernah mendengar kudis sejuk disebut herpes pada masa lalu. Tidak, kawan-kawan anda tidak bergurau apabila mereka memberitahu anda bahawa, tetapi ada dua jenis herpes. Jenis pertama dikenali sebagai HSV 1, yang menyebabkan luka sejuk. Jenis kedua dikenali sebagai HSV 2, yang menyebabkan herpes kemaluan, PCB yang semua orang bercakap tentang. Sekarang bahawa anda mudah-mudahan anda kurang gugup tentang idea yang mempunyai "herpes," mari kita lihat dari mana mereka datang dan beberapa cara untuk cepat menghilangkan kudis hodoh.

Seperti yang saya katakan sebelum ini, banyak kudis sejuk membentuk pada musim gugur dan musim bunga awal bulan lewat kerana perubahan suhu yang drastik. Dalam usaha untuk mengawal ini, saya akan mengesyorkan bahawa anda cuba menggunakan salap bibir sekerap mungkin, dan juga amalan yang baik kebersihan mulut dan badan. Sebab besar akan datang jenis kudis membentuk adalah dari terlalu banyak tekanan pada badan. Saya tidak akan menyelidiki ilmu tekanan, tetapi anda mungkin tahu apa yang anda perlu lakukan untuk memastikan anda kekal sebagai tekanan percuma yang mungkin.

Satu lagi punca kudis sejuk berasal dari sinar ultraviolet matahari. Malah semasa musim sejuk, sinar ini boleh melantun salji dan menyasarkan muka anda. Pertahanan terbaik ialah dengan memakai beberapa jenis skrin matahari apabila anda berada di luar, dan cuba untuk tetap dilindungi sehingga sebanyak mungkin. Juga, mereka membuat skrin salap bibir matahari hari ini, jadi mungkin itu adalah sesuatu yang anda mungkin mahu melihat ke dalam. Akhir sekali, kudis sejuk yang paling sering terbentuk apabila sistem imun anda lemah, dan mereka biasanya tanda penyakit yang datang dari arah bertentangan yang lebih besar. Lindungi diri anda dengan mengamalkan 'kebersihan yang baik, mendapat sekurang-kurangnya 8 jam tidur malam, dan memakan jumlah saksama Vitamin C setiap hari.

Punca-punca yang dinyatakan di atas dan penyelesaian kepada kudis sejuk akan mencukupi untuk kebanyakkan orang. Walau bagaimanapun, bagi anda yang memilih bidang perubatan, terdapat beberapa ubat-ubatan ke kaunter anda boleh membeli yang telah ditunjukkan untuk bekerja dengan baik. Di samping itu, jika anda mempunyai sebab yang jarang berlaku tetapi serius jenis 1 herpes doktor anda boleh menetapkan anda jenis 2 herpes ubat, yang agak sedikit lebih kuat. Jika anda mengikuti nasihat yang saya telah dibentangkan di sini, anda perlu juga bersenjata dengan pengetahuan tentang bagaimana untuk menghilangkan kudis sejuk cepat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar