Rabu, 11 November 2015

Adakah Himalayan Salt Baik Untuk Anda?

Adakah Himalayan Salt Baik Untuk Anda?

Garam, air garam juga dikenali, adalah mineral yang terdiri daripada natrium klorida. Ia adalah salah satu daripada unsur-unsur yang penting untuk hidup dalam kuantiti yang kecil, tetapi boleh menjadi berbahaya apabila anda mempunyai terlalu banyak. Garam yang digunakan terutamanya untuk perisa makanan dan sebagai kaedah menyimpan makanan daripada rosak. Rasanya adalah rasa asasi manusia. Oleh kerana ia adalah terutamanya terdiri daripada natrium dan klorin, (formula kimia NaCl), ia adalah mineral dan boleh didapati dalam bentuk pepejal atau cecair. Apabila bentuk cecair ia disebut sebagai "air garam" Garam boleh didapati di seluruh bumi, dan jauh ke dalam bumi dan angkasa lepas. Mengetahui ke mana mineral itu datang dari adalah kunci kepada bagaimana ia dibuat.

Anda boleh mendapatkan garam dari laut hanya dengan membiarkan lopak air laut kering di bawah matahari dan tidak ada garam, walaupun sangat kasar. Sebagai perkara fakta empat liter air laut akan memberi anda kira-kira 250 gram garam.

Tetapi ia adalah garam yang amat dalam di bawah bumi yang digunakan sebagai sumber utama bahan yang putih yang anda meletakkan di atas meja anda. Lombong-lombong ini boleh didapati di seluruh dunia, tetapi ia tidak adalah di mana ia datang dari bahawa perkara-perkara tetapi apa yang dilakukan sekali ia adalah saya.

Kebanyakan garam halus dan di situlah ia semua masalah, kerana semasa proses penapisan 84 mineral dalam garam dibasuh keluar dan apa yang anda ditinggalkan dengan natrium klorida, kimia asas garam, bukan kehidupan memberi garam yang .

Mengapa kita memerlukannya?
Mengapa kita perlu mempunyai garam? Jawapannya adalah agak mudah: tanpanya, kita akan mati tetapi paradoks adalah bahawa dengan terlalu banyak kami juga boleh mati! Jadi garam adalah mineral biologi penting yang kita mesti ada, tetapi perlu diambil dalam dos yang betul dan kualiti yang betul.

Masalah utama dengan garam biasa ialah bahawa semasa proses penapisan ia dipanaskan sehingga 1,200 darjah Fahrenheit. Dan dengan cara ini ia mengubah kimia semula jadi membentuk garam. Apa yang anda ditinggalkan dengan ialah natrium klorida kimia dibersihkan, dan itu adalah garam sangat luar biasa bahawa badan anda akan melihat sebagai satu bentuk racun. Ini adalah apa yang anda akan mencari dalam pelbagai makanan yang diproses dan diawet yang anda beli di kedai-kedai; dan kemudian apabila anda tambah garam lebih kepada bahan yang sedia awet, baik saya percaya anda tidak melakukan diri anda apa-apa nikmat. Anda berada, ringkasnya, meracuni diri sendiri dan menetapkan tubuh anda untuk segala macam masalah; batu karang dan artritis yang hanya dua daripada mereka

Secara ringkas: bukan organik natrium klorida messes dengan keseimbangan cecair badan anda. Badan tidak boleh menghilangkan racun ini dan akan membina ia di dalam sendi dan buah pinggang antara lain. Selain dari apa yang berlaku, badan anda juga akan cuba dan mengasingkan racun ini dan mengelilinginya dengan air dan kemudian anda mempunyai "pengekalan air" (terutamanya di kaki anda)?

Terdapat garam lebih baik untuk menggunakan maka produk tersebut halus yang kenalan anda di kedai tempatan. Garam laut adalah salah tersebut. Produk semula jadi lurus dari laut, "apa yang boleh menjadi lebih baik" Saya dengar anda berkata. Tetapi berfikir tentang perkara ini untuk seketika; laut dan lautan kita sekarang penuh dengan racun dan bahan kimia racun yang garam laut kini sedikit lebih baik maka produk tersebut ditapis. Untuk mendapatkan idea tentang berapa banyak racun ada di dalam lautan dunia; pergi ke kedai tempatan anda dan lihat berapa banyak syampu, pencuci tandas, membasuh dan lain-lain produk, ada dipamerkan. Baca label dan anda akan mendapati sangat sedikit daripada mereka adalah semulajadi dan brek turun-di laut. (Terdapat beberapa Aloe Vera adalah salah seorang daripada mereka) Semua ini berakhir di laut dan juga sisa dari kilang-kilang kami dan apa yang setiap pun mendapat dibuang.

Tetapi semua tidak hilang kerana ada garam yang suci dan tidak disentuh oleh tangan manusia, jadi untuk bercakap. Ini adalah Himalayan Crystal Salt, yang berasal dari laut purba dari berjuta-juta tahun lalu (baik sebelum kami mula pembuangan ke laut). Garam laut tidak tercemar dipelihara sebagai formasi kristal yang memberi kita garam yang paling murni di planet ini.

Himalayan Crystal Garam hidup dan bertapis dan oleh itu masih memegang 84 mineral utama seperti badan kita, menjadikan ia mudah dimetabolisme. Menggunakan produk ini laut purba dan anda akan mewujudkan satu keadaan yang harmoni di dalam badan anda memberi anda kesihatan yang baik dan kesejahteraan, alam yang bercadang anda mempunyai.

Bersihkan barangan putih di atas meja anda dan menggunakan garam ini indah merah jambu yang akan membawa semula rasa dan kegembiraan kepada makanan anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar