Rabu, 11 November 2015

Belladonna - Membongkar Penyembuhan Sifat Of The Herb (Bahagian 1)

Belladonna - Membongkar Penyembuhan Sifat Of The Herb (Bahagian 1)

Belladonna atau nightshade maut adalah saka dengan batang yang semakin meningkat kepada ketinggian 2 meter. Bahagian atas tumbuhan itu bercabang. Tanaman yang mempunyai banyak akar berair. Ungu keperangan atau Corolla ungu berbentuk suka loceng. Bunga tumbuhan bermula dari Jun hingga September. Buah hitam ungu berair dan berkilat dengan pelbagai benih. Buah-buahan yang tumbuh masak pada bulan Ogos dan September.

Anda perlu mengumpul belladonna daun, puncak dan akar. Daun harus pilih sendiri bermula dengan kemekaran herba. Kanak-kanak tidak harus mengumpulkan herba. Ia adalah disebabkan oleh hakikat bahawa herba dan terutamanya buah-buahan yang beracun. Yang buah beri adalah peluh dengan jus ungu merah. Anda perlu berhati-hati apabila berurusan dengan mereka, tetapi, di atas semua, memerhatikan kanak-kanak agar tidak membiarkan mereka makan ini beri beracun. Root sepatutnya diambil pada musim luruh apabila anda bersedia untuk memusnahkan ladang. Herba ini perlu ditanam di satu tempat selama tidak lebih daripada 4-5 tahun.

Semua bahagian herba ini mengandungi alkaloid tropane, hyosciamine, Atropine, scopolamine, belladonnine, apoatropine, alkaloid lain, flavonoid dan lain-lain bahan biologi aktif. Daun mengandungi 0,3-1,2 peratus alkaloid, tetapi akar - 0,45-0,85 peratus. Selain alkaloid, akar mengandungi coumarins, scopoline, scopoletine dan lain-lain bahan-bahan biologi aktif ..
Herba ini mempunyai sifat antispasmodic dan anestetik.
Atropine dan hyosciamine mempunyai ciri-ciri neurogenik dan antispasmodic. Mereka mengurangkan nada otot licin dan mencegah kekejangan. Di samping itu, bahan-bahan ini terbukti untuk mengurangkan rembesan jus kelenjar air liur, kelenjar perut, kelenjar bronkial, kelenjar peluh dan pankreas. Mereka cenderung untuk menjejaskan kesan penghalang saraf vagus pada jantung anda; Oleh itu, bahan-bahan yang mempercepatkan denyutan nadi anda dan meluaskan murid. Pada masa yang sama, penggunaan herba ini mungkin meningkatkan tekanan dalaman di mata anda dan mengganggu penginapan.
Penggunaan kuantiti yang kecil kilang merangsang pernafasan, manakala penggunaan dalam kuantiti yang banyak belladonna mungkin menyebabkan kelumpuhan otot pernafasan dan tengah gangguan sistem saraf. Pada mulanya anda mengalami kegatalan diikuti dengan kemurungan, koma, lumpuh pusat pernafasan dan kematian. Kerengsaan biasanya disertai dengan gangguan pergerakan, kebimbangan, kejang, halusinasi dan kekacauan. Oleh itu, anda perlu berhati-hati apabila menggunakan herba ini dan dengan tegas mematuhi dos yang ditunjukkan oleh doktor anda.
Apabila menggunakan Atropine, anda akan mengalami mulut kering, hati-tergesa-gesa, fotofobia, ketidakupayaan mata untuk memberi tumpuan kepada objek dan sembelit berhampiran.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar