Rabu, 11 November 2015

Rawatan semula jadi untuk Sindrom Keletihan yang Kronik dapat memberikan hasil yang baik

Rawatan semula jadi untuk Sindrom Keletihan yang Kronik dapat memberikan hasil yang baik

Sindrom Keletihan yang Kronik (CFS) adalah penyakit serius yang menjejaskan cara fungsi badan. Ia melemahkan sistem imun, menyebabkan masalah ingatan, menjadikan keseluruhan badan lemah dan letih sepanjang masa, serta menjadikan kamu alahan atau sensitif kepada persekitaran anda. Hidup dengan keadaan ini boleh menjadi sukar, tetapi ia boleh dirawat supaya anda dapat menjalani kehidupan anda dengan mudah dan gembira. CFS tidak perlu mengawal kehidupan anda.

Salah satu kunci untuk merawat Sindrom Keletihan yang Kronik adalah makan diet yang betul. Pemakanan yang betul perlu termasuk tan buah-buahan segar, sayur-sayuran, protein dan air yang segar. Jika badan anda kekurangan pemakanan yang betul, ia akan menjadi penat dan lemah. Badan anda perlu mempunyai pemakanan yang betul untuk menyokong sistem imun dan fungsi otak yang betul supaya ia boleh berasa hidup yang bertenaga. Apabila anda makan buah-buahan segar, sayur-sayuran, air, dan protein, pastikan mereka adalah organik dan tidak disembur dengan racun perosak dan bahan kimia, dan memastikan mereka bebas daripada hormon. Banyak makanan yang dipenuhi toksin boleh menyebabkan masalah kesihatan kerana mereka memperlahankan sistem imun ke bawah dan menghalangnya daripada berfungsi dengan baik. Ini menyebabkan otak untuk memberitahu badan yang sesuatu yang tidak kena dan secara automatik menjadikannya berasa lemah dan letih.

Bersama-sama dengan diet yang betul ketika cuba untuk merawat Sindrom Keletihan yang Kronik, adalah penting untuk menjauhkan diri dari minuman yang mengandungi kafein seperti kopi, soda pop dan minuman tenaga. Ya, minuman bergula berkafein boleh memberi anda pecah cepat tenaga, tetapi itu adalah semua yang mereka boleh memberi anda. Kebanyakan masa, jenis minuman membawa anda pada tinggi dan kanan selepas pecah tenaga berkurang, anda mahu pergi betul juga tidur. Cuba minum teh herba dengan madu atau madu di dalamnya. Mereka adalah semulajadi dan baik untuk anda.

Antara teh herba terbaik untuk minum untuk membantu memberikan anda tenaga dan membantu anda merawat dan menangani Sindrom Kelesuan Kronik adalah teh hijau, teh Chamomile, teh Echinacea, dan teh hitam. Banyak teh herba mengandungi jumlah yang tinggi antioksidan yang boleh membantu memberikan sistem imun anda rangsangan dan membantu merawat keletihan anda. Madu mengandungi tan antioksidan, mineral, dan vitamin B di dalamnya yang membantu dengan fungsi otak supaya anda boleh berfikir dengan lebih baik dan berada dalam mood yang lebih bahagia.

Perkara-perkara lain yang anda boleh lakukan untuk membantu merawat keletihan kronik adalah untuk mengambil makanan tambahan herba yang membantu meningkatkan dan menyokong sistem imun. Sesetengah herba ini adalah Echinacea, Goldenseal, Ginseng, St John Wort, dan Valerian Root. Herba-herba ini bukan sahaja membantu menyokong sistem imun dan merawat Keletihan yang Kronik, tetapi mereka juga membantu meningkatkan mood anda, fungsi otak, dan tabiat tidur di samping mencegah dan merawat kanser, penyakit, penyakit dan jangkitan di dalam badan yang mungkin telah menyebabkan Keletihan kronik Sindrom di tempat pertama.

Kadang-kadang apabila tanda-tanda yang terutama yang teruk, beberapa perkara untuk membantu menangani gejala-gejala yang lebih baik mengambil Lavender atau Sandalwood gelembung mandi, bersenam, dan meletakkan di matahari sekurang-kurangnya 20 minit sehari. Jenis-jenis aktiviti membantu mengurangkan tekanan, berehat badan, minda dan jiwa dan meningkatkan mood anda.

Bagi mereka yang mengalami tanda-tanda Kelesuan Kronik serius, ia adalah penting untuk melihat seorang doktor yang pakar dalam merawat Sindrom Keletihan yang Kronik untuk menerima rawatan yang betul yang boleh menyebabkan kesihatan yang lebih baik. Bagi mereka yang menderita dengan keadaan ringan, rawatan semulajadi untuk Sindrom Keletihan yang kronik mungkin tidak mencukupi untuk mengurangkan gejala dan untuk membantu pesakit di jalan raya untuk pemulihan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar