Rabu, 11 November 2015

Tips untuk menghilangkan satu Batuk Annoying

Tips untuk menghilangkan satu Batuk Annoying

Batuk merupakan salah satu aspek yang paling menyakitkan masalah pernafasan. Bukan sahaja ia mengganggu anda, satu penderitaan, ia mengganggu setiap orang dalam jarak pendengaran. Terdapat banyak remedi rumah yang boleh mengurangkan keadaan ini. Sesetengah daripada mereka adalah agak mudah, tetapi yang lain mungkin memerlukan bantuan seorang pengamal herba yang berkelayakan.

Kulit kayu ceri adalah salah satu ubat yang mungkin memerlukan bantuan seseorang yang tahu ubat-ubat herba juga. Ia berfungsi dengan menyekat refleks batuk, tetapi cara-cara untuk berbuat demikian adalah sianida. Jumlah yang sangat kecil boleh digunakan dengan selamat, tetapi dos yang lebih besar boleh membawa maut.

Saya datang dengan apa yang saya panggil "teh batuk" saya apabila saudara yang dipanggil di tengah-tengah malam. Suaminya mempunyai buruk sejuk dan batuk yang banyak yang tidak dapat pergi ke tidur. Saya bertanya kepada beliau apa yang dia telah di rak rempah, dan memberikannya bahan-bahan dan arahan. Apa yang dia digunakan adalah gabungan kayu manis, allspice dan ulas. Untuk kehairanan beliau, ia bekerja.

Kayu putih adalah bahan yang popular di lozenges, dan ia boleh menjadi sangat membantu. Walau bagaimanapun, kanak-kanak di bawah dua tidak dapat sekitar aroma dengan selamat, dan kanak-kanak di bawah enam tidak boleh menelan ia. Ia boleh menyebabkan keadaan perubatan yang serius sebaliknya.

Ubat tua melibatkan mencampurkan satu bahagian madu untuk satu bahagian pati lemon. Sirap ini rasa baik dan selamat untuk kanak-kanak dua atau lebih tua. Ia adalah salah satu daripada beberapa ubat-ubatan yang anda mungkin boleh untuk mendapatkan ke dalam kerongkong kanak-kanak tanpa hujah.

Saya telah menggunakan pudina untuk pelbagai jenis sebab, dan ini adalah salah satu daripadanya. Anda boleh menggunakan gula-gula atau membuat teh daripada daun. Sebungkus peppermints adalah satu perkara yang baik untuk menyimpan dalam beg tangan atau poket anda, terutamanya semasa musim selesema.

Pancuran mandian air panas, vaporizer atau wap dari sumber-sumber lain yang dapat melonggarkan kahak yang menyebabkan isu ini. Jika anda sesak, anda mungkin mahu mempertimbangkan stim dari satu bahagian cuka kepada empat bahagian air mendidih.

Ini tip terakhir boleh menimbulkan masalah jika anda mempunyai jenis datang tiba-tiba batuk. Terhidu ia boleh menjadi idea yang benar-benar buruk. Campurkan satu sudu teh garam ke dalam segelas air panas, dan berkumur ia. Jika terdapat mana-mana peluang yang anda akan mula batuk tanpa amaran, jangan cuba kaedah ini.

Jika batuk adalah sengit, telah pergi untuk beberapa lama atau jika anda mempunyai masalah untuk bernafas, ia adalah masa untuk doktor. Gejala-gejala lain termasuk masalah tekanan dalam dada, batuk kahak yang putih, hijau dan / atau terkejut dengan merah dan juga demam panas.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar