Rabu, 11 November 2015

Common Valerian - Penyembuhan The Sifat Of The Herb Terbongkar (Bahagian 1)

Common Valerian - Penyembuhan The Sifat Of The Herb Terbongkar (Bahagian 1)

Valerian biasa adalah saka dengan batang bawah tebal dan banyak akar. Herba ini mempunyai batang yang semakin meningkat kepada ketinggian 20-150 sentimeter. Terdapat beberapa cawangan di bahagian atas batang. Tumbuhan menghasilkan banyak bunga aromatik disusun dalam panicles bercabang. Terdapat lima sepal dan kelopak, tiga stamen dan karpel. Kelopak ringan merah jambu atau putih. Bunga herba dari bulan Mei hingga Ogos. Buah-buahan yang Nutlets coklat kecil.

Herba ini boleh didapati di padang rumput lembap, semak, parit cerun dan tepi hutan. Valerian ditanam, juga. Anda perlu mengumpul batang bawah dengan akar pada akhir tempoh tumbuh-tumbuhan. Apabila mengumpul herba daripada tumbuhan liar, anda perlu mendapatkan batang bawah dengan akar apabila benih masak (Ogos - Oktober). Herba daripada tumbuh-tumbuhan yang ditanam harus dikumpulkan pada bulan Oktober atau awal musim bunga.

Valerian batang bawah dan akar mengandungi pelbagai bahan aktif biologi yang berbeza di antara spesies yang berbeza. Herba ini mengandungi 0,4-1,4 peratus minyak pati kaya dengan bornilacetate, beta-kariofilen, valerol, valerenal dan monoterpenes dan sesquiterpenes dengan ester mereka yang lain. Di samping itu, kilang itu mengandungi asid valerian, alkaloid, choline, phenyl karbol, gula, minyak dan lain-lain bahan biologi aktif.
Bahan-bahan aktif dan ubat terbukti untuk bertenang sistem saraf pusat dan sistem peredaran darah. Herba ini merupakan penyelesaian cahaya untuk rawatan neurasthenia dan psychasthenia. Anda boleh menggunakannya untuk berurusan dengan insomnia, sakit kepala dan serangan serangan ubah. Selain itu, ia merupakan ubat yang baik untuk mengelakkan gangguan yang disebabkan oleh pra-menopaus dan menopaus. Kilang itu mengurangkan nada otot Striated, mencegah kekejangan dan kekejangan, dan memudahkan aktiviti yg mengeluarkan hempedu, perut dan kelenjar usus. Lebih-lebih lagi, ubat-ubat yang diperbuat daripada tumbuhan mengembangkan saluran darah jantung dan mengurangkan tekanan darah.
Valerian termasuk dalam pelbagai ubat majmuk, misalnya, dalam perut turun. Terdapat pelbagai ubat-ubatan homeopati yang mengandungi herba atau bahan-bahan aktif.
Ubat Valerian adalah bertujuan untuk kegunaan luaran, juga. Anda boleh menambah kepada air mandi dan mandi yang menenangkan diri anda atau anak menyusahkan dan saraf untuk meningkatkan tidur. Di samping itu, mandi adalah sedatif yang hebat dan ubat anodyne. Tanamkan 75 gram herba dengan satu liter air mendidih dan mengisi botol termos dengan kemasukan itu. Serahkan kepada minuman selama 3 jam dan tuang merebus. Menambah kepada 37 darjah panas air mandi. Anda boleh menggunakan berwarna untuk mandi, juga.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar