Rabu, 11 November 2015

Diet untuk Buruk Pekerja

Diet untuk Buruk Pekerja

Dalam masyarakat serba pantas hari ini, ia tidak sukar untuk menjadi lari ke bawah. Sebahagian besar daripada kita bekerja jauh lebih daripada kita bermain (atau berehat), kita makan dalam pelarian, kita tidak tidur cukup, kerja kita adalah tekanan tinggi, dan kita hanya mempunyai terlalu banyak di atas pinggan kami.

Tidak lama kemudian kita mula rasa kita tidak mempunyai tenaga yang cukup untuk membuat melalui hari, kulit kita menjadi pucat, penghadaman kita menjadi bermasalah, kita kehilangan keinginan untuk bercakap atau jika kita kita hanya berbuat demikian lembut. Kita menjadi qi kekurangan ..

Dengan mengubah diet kita, kita boleh pergi jauh untuk membantu diri kita mengatasi masalah ini, dan mula berasa lebih baik ..

Diet yang memberi tumpuan kepada membina limpa qi yang dimasak dengan baik, mudah dan mempunyai beberapa komponen untuk setiap hidangan. Asas ia adalah karbohidrat kompleks dengan sedikit protein dan sayur-sayuran. Anda perlu sentiasa cuba untuk menggunakan bahan-bahan yang berkualiti, bermusim dan sebaik-baiknya tempatan.

Makanan perlu baik tetapi tidak terlebih masak. Bergantung kepada sayur-sayuran yang krisis sisa boleh kekal. Sayur-sayuran akar dan bijirin mengekalkan bentuk dan qi dengan memasak perlahan panjang.

Anda harus selalu mencuba dan menikmati makanan anda. Makan perlahan-lahan dan tidak pernah melarikan diri. Makanan perlu juga dikunyah. Pastikan diet anda diubah seperti limpa menderita di bawah diet yang tegar atau membosankan.

Makanan boleh menjadi Disemai dengan tenaga yang mengelilingi penyediaannya. Cuba dan menikmati masakan. Sediakan dengan keseronokan, tidak tergesa-gesa itu. Jika anda tidak mempunyai masa pada minggu kemudian masak kelompok besar pada hujung minggu.

Paru-paru adalah rakan penting limpa dalam proses pengeluaran qi. Senaman yang sederhana dan bantuan pernafasan dalam memperkuatkan paru-paru. Termasuk dalam diet makanan pedas anda yang membantu paru-paru dalam penyebaran semula jadi mereka dan tindakan menurun. Berhati-hati walaupun jika anda terlalu lari ke bawah, untuk terlalu banyak bersurai dan menurun lagi boleh melemahkan anda.

Nisbah diperhatikan dalam diet limpa qi mudah dicerna karbohidrat seperti nasi putih, oat dan sayur-sayuran akar berkanji membentuk nisbah yang terbesar (40-60%). Merah, kuning dan hijau sayur-sayuran perlu membentuk kira-kira 30-40%. Nisbah yang paling kecil daripada diet harus kualiti yang baik (sebaik-baiknya organik) protein.

Memasak adalah peringkat pertama penghadaman, jadi sentiasa sekurang-kurangnya ringan memasak makanan anda. Akhir sekali membantu pengeluaran qi daripada makanan anda dengan senaman yang sederhana.

Tidak ada komentar:

Poskan Komentar