Rabu, 11 November 2015

Thistle diberkati - Penyembuhan The Sifat Of The Herb Terbongkar (Bahagian 2)

Thistle diberkati - Penyembuhan The Sifat Of The Herb Terbongkar (Bahagian 2)

Tawaran artikel dengan sifat-sifat penyembuhan thistle diberkati atau thistle suci. Di samping itu, ia menerangkan garis panduan berguna mengenai cara untuk menggunakan herba ini ketika berhadapan dengan pelbagai masalah kesihatan, seperti lemah saraf, anemia, serangan penyakit saraf, masalah jantung, asma, herpes, luka perlahan-lahan penyembuhan, dan lain-lain

Merebus atau infusi perlu dibuat dengan penyebatian 1,5-3 gram herba dengan segelas air. Anda boleh menggunakan ubat-ubatan ini dalam kes kesesakan pasif, kekurangan masa, dan gout. Di samping itu, ia terbukti menguatkan badan anda dalam kes kelemahan saraf, anemia, serangan penyakit saraf, masalah jantung dan asma.
Holy puncak thistle duri dan puncak Agrimony adalah termasuk dalam pelbagai ubat-ubatan yang digunakan untuk berurusan dengan batu karang, radang pundi hempedu, gas berlebihan dalam perut dan usus dan beberapa penyakit hati.
Herba ini adalah bertujuan untuk kegunaan luaran, dan juga, untuk berurusan dengan luka gangren dan tidak menyakitkan. Merebus dan infusi boleh digunakan untuk merawat herpes dan luka perlahan-lahan penyembuhan.
Pelbagai ubat-ubatan homeopati adalah untuk perindustrian diperbuat daripada tumbuhan. Ubat-ubatan ini perlu digunakan untuk merawat penyakit hati, penyakit kuning dan ascites (pengumpulan cecair yang serius dalam rongga peritoneal).
Semasa Zaman Pertengahan diberkati thistle bersama-sama dengan herba lain yang mengandungi bahan-bahan pahit (seperti, wormwood, yarrow dan Agrimony) telah digunakan untuk melawan penyakit.
Remedi yang diperbuat daripada herba ini tidak digalakkan untuk wanita hamil dan orang yang mengalami gangguan hati yang serius atau volvulus (berpusing tidak normal usus). Pengambilan dalam kuantiti yang banyak herba ini mungkin menyebabkan rasa loya, muntah-muntah dan sakit perut.
Herba ini digunakan bukan sahaja untuk tujuan perubatan, tetapi dalam pengeluaran alkohol, juga. Puncak digunakan sebagai rempah apabila menghasilkan alkohol.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar