Rabu, 11 November 2015

Tanda-tanda Jangkitan Sinus

Tanda-tanda Jangkitan Sinus

Gejala-gejala jangkitan sinus adalah hampir sama dengan selesema atau alahan. Jika suhu anda naik, ia tidak naik dengan banyak, anda mempunyai sakit tekak, batuk dan tekanan di muka anda. Anda mungkin mempunyai sakit kepala, walaupun tidak selalu. Petunjuk terbesar datang daripada menghembus hidung anda.

Kebanyakan masa, rembesan dari hidung kita adalah jelas. Masalah bru apabila ia adalah putih, tetapi apa yang anda benar-benar cari adalah hijau dan / atau merah. Hal ini menunjukkan bahawa jangkitan yang aktif, dan merupakan tanda yang anda mungkin mahu membuat temujanji dengan doktor anda.

Jangan mengharapkan doc untuk menulis secara automatik daripada preskripsi, namun. Tentangan terhadap antibiotik semakin berkembang dan doktor adalah lebih cenderung untuk mengambil tunggu dan lihat sikap jika keadaan memerlukan. Jika dia tidak menetapkan satu, anda perlu ikut arahan pada botol sepenuhnya. Dua yang paling penting adalah a) menyelesaikan semua ubat seperti yang diarahkan dan b) sama ada atau tidak anda perlu mengambil mereka dengan makanan.

Terdapat beberapa perkara yang boleh anda lakukan di rumah, dan kebanyakan mereka tidak akan mengganggu dengan ubat-ubatan untuk menjaga jangkitan. Jika anda mempunyai keraguan dan jika anda mengambil ubat-ubatan untuk penyakit-penyakit lain, pastikan anda menyemak dengan ahli farmasi anda untuk menolak sebarang interaksi.

1) Minum banyak air: Air adalah terbaik, tetapi segelas atau dua jus oren tidak akan menyakiti. Sup ayam adalah satu lagi idea yang baik, kerana ia menyediakan banyak cecair juga, dan beberapa kajian menunjukkan ia boleh membantu.

2) Dapatkan banyak rehat: Badan anda akan cepat sembuh jika anda membiarkan ia melakukan tugas untuk menghilangkan jangkitan. Anda mungkin mendapati bahawa anda lebih letih daripada biasa. Itulah cara badan anda memberitahu anda ia diperlukan.

3) Pilih makanan tambahan dengan bijak: Sesetengah makanan tambahan boleh memberi manfaat. Bawang putih adalah contoh yang baik. Namun, yang lain harus digunakan dengan berhati-hati. Licorice besar untuk sakit tekak, tetapi ia boleh menghalang penyerapan antibiotik. Marshmallow adalah cara yang sama. Jika anda memilih untuk menggunakan Echinacea, tidak mengambil secara konsisten selama lebih daripada dua minggu, atau anda boleh merosakkan sistem imun anda.

4) Tahu bila untuk memanggil pakar-pakar: Jika jangkitan tidak hilang apabila ubat-ubatan kehabisan, atau jika anda seolah-olah menjadi lebih baik berulang, kembali ke doktor. Anda mungkin memerlukan berlainan jenis antibiotik.

Dengan tips ini, anda boleh menghilangkan jangkitan sinus anda. Anda perlu mula berasa lebih baik sebaik sahaja tiga hari selepas memulakan ubat-ubatan, dan jelas daripadanya dalam masa sepuluh hari.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar